Sadece İki Günde Tüm New York’u Nasıl Gezdik?

EDUMAG tarafından düzenlenen içerik yarışmasında birinci olup, New Jersey’de harika bir dil eğitimi aldım. Aynı yarışmada farklı kategoride birinci olan sevgili Büşra Beşiroğlu ile beraber iki günde New York’un altını üstüne getirdik ve size bu iki günlük güzel maceramızdan bahsetmek istiyorum.

1. İlk hedefimiz Times Meydanı, ileri.

Güne çok erken başlayıp New Jersey’den trene atlayıp bir buçuk saatlik yolculuğun ardından New York Penn İstasyonu’na geldik. Bir 10 dakika yürüdükten sonra o filmlerde hep gördüğümüz reklam tabelalarıyla dolu muhteşem Times Meydanı’na adım attık. Gerçekten nefes kesici bir yer, rengarenk dükkanlar, çeşit çeşit lüks mağazalar, sokak sanatçıları, inanılmaz büyüklükteki reklam panolarıyla tam bir masal diyarı. Tek sevmediğim yönü anormal derecede kalabalık olması. Yürümekte bile zorluk çekiyorsunuz. Yaklaşık iki saat kadar Times Meydanı’nda kalıp bir sonraki durağımıza doğru ilerledik.

2. Özgürlük heykeli ve muhteşem Manhattan manzarasına geldik.

Normalde Özgürlük Heykeli’ni görebilmek için en az 35 dolar para ödemeniz gerekiyor biz ise Özgürlük Heykeli’nin oraya giden ücretsiz bir feribot olduğunu öğrenip doğruca feribotun kalktığı yere gidiyoruz. Feribota atlıyoruz ve Özgürlük Heykeli’ni görüyoruz. İnanılmaz büyük bir heykel, gerçekten bu kadar büyük olabileceğini tahmin etmemiştim. Ardından New York’a geri dönerken görselde Büşra’nın objektifinden gördüğünüz muhteşem Manhattan manzarasıyla büyüleniyoruz.

3. Wall Street'i gezdik.

Amerika’nın finans merkezi olarak bilinen Wall Street’i baştan sona turladık. Harika binalar ve iş merkezleriyle karşılaştık. Banka binalarının güzelliğine hayret ettik.

4. Hep hayalini kurduğumuz Brooklyn Köprüsü'nü baştan sona turladık.

Akşam olurken hep hayalini kurduğumuz köprüye geldik. Muhteşem bir köprü. Brooklyn Köprüsü’nden gözüken manzara inanılmaz. Başladık beraber bu muhteşem köprüyü yürümeye. Biz köprüye vardığımızda hava henüz kararmamıştı. Dolayısıyla gün ışığında tüm New York’u görme şansımız oldu. Biz köprüyü yürüyüp dönerken ise hava kararmıştı. Dolayısıyla gece manzarasını da görmüş olduk. Ben şahsen gece görüntüsüne aşık oldum.

5. 11 Eylül Anıtı'nı gezdik ve Dünya Ticaret Merkezi'ni turladık.

Önce 11 Eylül anıtını gezdik. Teröre bir kere daha lanet ettik. Ardından Dünya Ticaret  Merkezi’ne göz attık. Binaların yüksekliği cidden başımızı döndürdü.

6. Grand Central Terminal'i görme şansı bulduk.

Adının terminal olduğuna bakmayın nefes kesen bir mimari yapı. New York’a giderseniz sakın görmeden dönmeyin.

7. Vee Empire State Binası karşımızda!

Kulağımızda Alicia Keys’ten Empire State of My Mind ve karşımızda tüm ihtişamıyla Empire State Binası. O kadar yüksek ki, öğrendiğimize göre 102 katlıymış. Tüm New York’u binanın tepesinden görebilirsiniz.

8. New York Halk Kütüphanesi de görülmesi gereken yerlerden biri.

Muhteşem bir kütüphane. Büyüklüğü gerçekten göz kamaştırıcı. Mimarisi çok güzel. New York’ta iseniz mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.

9. Rockefeller Center'i gördük.

Rockefeller Center, New York’un Manhattan semtinde bulunan bir iş merkezi kompleksi. Rockefeller ailesi tarafından yaptırılmış tek kelimeyle büyüleyici bir yer.

10. Central Park şüphesiz en sevdiğim yer oldu.

New York’un şüphesiz en sevdiğim yeri Central Park. O New York’un görkemli binalarının arasında yeşile doyabileceğiniz nefes kesen bir doğa parkı. Güzelliği kelimelerle anlatılamaz gerçekten görülmesi gereken yerlerden biri. ”Now You See Me”nin son sahnesinin çekildiği lunaparkı kendi gözlerinizle görebilir, içindeki göllerde kano yapabilir ve yeşilliklerin arasında dinlenebilirsiniz.

New York gezilecek yerler ile ilgili bu içerikleri de mutlaka okuyun!

YAZAR HAKKINDA
Zeynep Yılmaz

Traveller girl, passionate about nature, love blogging